Γυάλινες εφαρμογές που
αναδεικνύουν την πολυτέλεια

Ο Γιάννης Τσούμος, Business Operations Manager στην Υαλοδομή, γράφει για τη διαχρονική κομψότητα του γυαλιού και εξηγεί πώς, χάρη στις μοναδικές ιδιότητές του, το γυαλί αναδεικνύει την κλασική αξία ενός προϊόντος πολυτελείας, μετατρέποντάς το σε σύμβολο που αντέχει στον χρόνο.

Γράφει ο Γιάννης Τσούμος*
MEng, MSc, MBA, Business Operations Manager, Υαλοδομή

Το γυαλί έχει μια απαράμιλλη ικανότητα να ενισχύει την αξία των προϊόντων πολυτελείας. Για παράδειγμα, αν το συσχετίσουμε για ευκολία με τον χώρο των αρωμάτων, θεωρούνταν πάντα ως η απόλυτη συσκευασία υψηλής ποιότητας. Πώς όμως καταφέρνει ο υαλοπίνακας, προσφέροντας διαφάνεια, κομψότητα και πολυπλοκότητα να έχει γίνει χαρακτηριστικό της σύγχρονης αισθητικής;

Ο υαλοπίνακας, με τη διαφάνειά του, συμβολίζει την καθαρότητα, τη διαύγεια και την ειλικρίνεια. Αυτή η ιδιότητα εμπνέει εμπιστοσύνη και αναδεικνύει την ποιότητα του προϊόντος, προσδίδοντας μια αίσθηση αυθεντικότητας. Παράλληλα, ενθαρρύνει τους χρήστες να το εξερευνήσουν χωρίς εμπόδια.

Οι πρόσθετες ιδιότητες του υαλοπίνακα, όπως η ανάκλαση και η ικανότητά του να αιχμαλωτίζει το φως, αποπνέουν αίσθηση πολυτέλειας και εκλεπτυσμένου στυλ. Αυτή η σύνδεση με την κομψότητα μπορεί να προσελκύσει απαιτητικούς πελάτες που εκτιμούν την ποιότητα και τη φινέτσα.

Η αρχιτεκτονική χρήση του γυαλιού μπορεί, επίσης, να αντανακλά την ταυτότητα και τις αξίες μιας εταιρείας. Μια εταιρεία τεχνολογίας μπορεί να επιλέξει ιδιαίτερες μορφές σχεδίων και χρωμάτων γυαλιού για να μεταδώσει την καινοτομία. Αντίθετα, ένας χώρος ευεξίας και χαλάρωσης μπορεί να χρησιμοποιεί καμπυλωμένα  γυάλινα στοιχεία για να δημιουργήσει ένα ήρεμο περιβάλλον. Με την αρχιτεκτονική αισθητική να ευθυγραμμίζεται με τις αξίες της επιχείρησης ή του χώρου γενικότερα, μπορεί να δημιουργηθεί μια αφήγηση του brand.

Ο υαλοπίνακας έχει μια διαχρονική ποιότητα που ξεπερνά τις τάσεις. Δεν ξεφεύγει από τη μόδα. Όταν ένα προϊόν πολυτελείας παρουσιάζεται μέσω μιας γυάλινης επιφάνειας, υποδηλώνει ότι το προϊόν είναι διαχρονικά κλασικό, όχι απλώς μια φευγαλέα μόδα.

Από την άλλη πλευρά, η βιωσιμότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για το πώς αντιλαμβανόμαστε την αξία. Το γυαλί είναι ένα εξαιρετικά βιώσιμο υλικό. Είναι απεριόριστα ανακυκλώσιμο, δεν απελευθερώνει επιβλαβείς χημικές ουσίες και η αντοχή του συχνά συνεπάγεται ένα προϊόν διαρκούς ποιότητας. Αυτό ευθυγραμμίζεται με τις αξίες πολλών καταναλωτών που αναζητούν τόσο την πολυτέλεια όσο και την υπεύθυνη κατανάλωση.

Το σχήμα, το χρώμα και οι αντανακλάσεις του γυαλιού συμβάλλουν στη δημιουργία μιας θετικής συναισθηματικής σύνδεσης μεταξύ του καταναλωτή και του προϊόντος, που θα ενισχύσει την ικανοποίησή του. Για παράδειγμα, ένα εστιατόριο δίπλα στο κύμα με μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που προσφέρουν όμορφη θέα, δημιουργεί μια αξέχαστη γευστική εμπειρία, ενθαρρύνοντας τους πελάτες να επιστρέψουν.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα όλων των παραπάνω αποτελεί ο αντι-ανακλαστικός υαλοπίνακας. Οι αντανακλάσεις παραμένουν σχεδόν ανεπαίσθητες όταν η αντίθεση ή η χρωματική απόκλιση είναι μικρότερη από 0,5%, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα διάσπασης της προσοχής. Οι “αόρατες” βιτρίνες προσφέρουν μια μοναδική αισθητική εμπειρία. Με την αντανάκλαση μειωμένη ακόμα και περισσότερο από 16 φορές σε σύγκριση με έναν κοινό υαλοπίνακα, τα εκθέματα μοιάζουν να ξεπηδούν από τη βιτρίνα, δημιουργώντας την αίσθηση ότι μπορεί κανείς να τα αγγίξει. Ο χώρος ενώνεται αρμονικά με το περιβάλλον.

Αυτή η συναισθηματική σύνδεση είναι ζωτικής σημασίας, καθώς οι καταναλωτές τείνουν να επιλέγουν προϊόντα που αγγίζουν τα συναισθήματα και τις εμπειρίες τους.

* Ο Γιάννης Τσούμος μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι Βusiness Operator στην εταιρεία Υαλοδομή Μαυρόπουλος. Εναλλακτικά θα μπορούσε να εξερευνά τη φύση. Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στα ρομποτικά συστήματα και μετέπειτα Biomedical Engineering στο Imperial College. Ένιωθε όμως ότι το μυαλουδάκι του δεν έχει γεμίσει ακόμα, οπότε έκανε MBA στο Alba και Business Strategic management στο MIT Sloan School. Μετά από όλα αυτά γνώρισε τον έρωτα με το γυαλί και παραμένει πιστός. Του αρέσει συνεχώς να εφευρίσκει και να εφαρμόζει καινούργιες ιδέες, ενώ τη γαλήνη του τη βρίσκει στα βουνά.