Τουρισμός και γυαλί

Γράφει ο Γιάννης Τσούμος*
MEng, MSc, MBA Business Operations Manager, Υαλοδομή

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, παρά την οικονομική κρίση και την αναστάτωση που προκλήθηκε με την πανδημία και το κλίμα ανασφάλειας, έχει καταφέρει να αναβαθμίσει τις ξενοδοχειακές υποδομές της, περνώντας πλέον στο ευρωπαϊκό κλαμπ τουριστικών υπηρεσιών.

Τα λάθη που συνέβησαν τις προηγούμενες δεκαετίες θα πρέπει να αποτελέσουν φάρο, ώστε να αποφευχθούν τόσο οι ερασιτεχνισμοί όσο και οι τυχοδιωκτισμοί, γιατί η επιχείρηση που ονομάζεται ξενοδοχείο ακολουθεί τους ίδιους βασικούς κανόνες που διέπουν κάθε ιδιωτική εμπορική επιχείρηση. Η τιμή του βασικού προϊόντος της, που είναι η φιλοξενία και έχει ως βασική προϋπόθεση τις υποδομές, καθορίζεται με βάση την προσφορά και τη ζήτηση, καθώς και την εκάστοτε τάση.

Άρα η τάση να κατασκευάζονται παντού πεντάστερα luxury boutique ξενοδοχεία και να ευελπιστούμε σε υψηλές τιμές χωρίς να υπάρχει η αντίστοιχη ζήτηση, είναι από μόνο του προβληματικό στοιχείο.

Όπως συμβαίνει και σε αρκετές περιπτώσεις επιχειρήσεων άλλων κλάδων, ο κύριος ή η κυρία που βρίσκεται πίσω από έναν υπολογιστή και φτιάχνει το business plan, παράγοντας ελκυστικούς οικονομικούς πίνακες με άμεσες αποσβέσεις και κέρδη, χωρίς να γνωρίζει τα μικρά μυστικά του κλάδου, δημιουργεί μία γενιά προβληματικών ξενοδοχείων.

Ο κλάδος του γυαλιού, έχοντας ως βασικό γνώμονα να προσφέρει στον ξενοδόχο οικονομικές λύσεις, τόσο στην κατασκευή όσο και στην ανακαίνιση των καταλυμάτων, διαθέτοντας πολύ βαθιά γνώση του γυαλιού, σχεδιάζει λύσεις, τις κατασκευάζει και τις εφαρμόζει αποτελεσματικά. 

Συγκεκριμένα, η προσέγγισή μας για το ξενοδοχείο βασίζεται στο τρίπτυχο: 

 1.   Λειτουργικές και ανθεκτικές γυάλινες εφαρμογές, κατάλληλες για συνεχή και έντονη χρήση, με μικρές απαιτήσεις συντήρησης, που θα λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες του έργου και των κλιματικών συνθηκών της περιοχής. 

 2.   Οικονομικές και βιώσιμες λύσεις, με γνώμονα ότι το ξενοδοχείο είναι επιχείρηση και πρέπει να παράγει κέρδη. Για παράδειγμα, η ρεσεψιόν που ένας αρχιτέκτονας μπορεί να σχεδίασε με πραγματικό μαρμάρινο όνυχα, μπορεί να κατασκευαστεί με ψηφιακή κεραμική εκτύπωση, προσομοιάζοντας επιτυχώς τον πραγματικό όνυχα με πολύ μικρότερο κόστος και μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος.

3.   Εφικτό renovation κάθε 4-5 χρόνια. Η ανακαίνιση είναι απαραίτητη σε τακτά χρονικά διαστήματα και για λόγους συντήρησης και ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των υλικών αλλά και για λόγους αισθητικής. Μια κοστοβόρα ή υπερβολικά απαιτητική ανακαίνιση, θα γίνει σταδιακά ανέφικτη με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κτίριο και τις ξενοδοχειακές παροχές.

Λαμβάνοντας υπόψη αυτές τις τρεις παραμέτρους, η ξενοδοχειακή επιχείρηση θα εξασφαλίσει μακρόχρονη λειτουργικότητα με σεβασμό στο περιβάλλον και στους πελάτες της.

* Ο Γιάννης Τσούμος μεγάλωσε στην Αθήνα και είναι Βusiness Operator στην εταιρεία Υαλοδομή Μαυρόπουλος. Εναλλακτικά θα μπορούσε να εξερευνά τη φύση. Σπούδασε Μηχανολόγος Μηχανικός και συνέχισε με μεταπτυχιακές σπουδές στα ρομποτικά συστήματα και μετέπειτα Biomedical Engineering στο Imperial College. Ένιωθε όμως ότι το μυαλουδάκι του δεν έχει γεμίσει ακόμα, οπότε έκανε MBA στο Alba και Business Strategic management στο MIT Sloan School. Μετά από όλα αυτά γνώρισε τον έρωτα με το γυαλί και παραμένει πιστός. Του αρέσει συνεχώς να εφευρίσκει και να εφαρμόζει καινούργιες ιδέες, ενώ τη γαλήνη του τη βρίσκει στα βουνά.